Skip to content

Monday, January 14, 2013

SweetFX : Jadikan grafik game PC lebih realistik dan cantik [ yuk info ]

Semoga dapat memberikan manfaat, salam .:: yuk info blog ::.
and jagan lupa sebarin blog ya ke teman teman kalian semua €
kalau ada link ad.fly atau lick bc.vc tunggu 5 detik dulu dan tekan [ skip add 

sweetfx

SweetFX merupakan perisian yang membolehkan PC gamers untuk tweak grafik pada games PC supaya grafik pada game tersebut kelihatan lebih terang, cantik dan realistik.

Kalau anda PC gamers sejati dan sangat mementingkan kualiti grafik pada game, SweetFX merupakan tool yang paling sesuai untuk jiwa anda.


SweetFX : Jadikan grafik game PC lebih realistik dan cantik

sweetfx-pc

SweetFX boleh digunakan pada Windows XP, Vista, 7 dan 8 dan secara teorinya boleh digunakan pada mana-mana permainan PC berasaskan DirectX 9, 10 dan 11. Menggunakan SweetFX, anda boleh mengubahsuai ketajaman gambar, ubah antialias, ubahsuai grafik supaya nampak vivid atau lifelike dan banyak lagi fungsi lain.

Menggunakan butang Add new game, anda boleh browse kepada folder mengandungi game dan select pada game.exe (contoh PES2013.exe). Selepas itu, anda boleh bereksperimen pada settings SMAA Anti-aliasing, LumaSharpen dan seterusnya.

Jika tak tahu nak guna setttings apa yang sesuai, boleh cuba rujuk preset yang telah disumbangkan oleh pengguna SweetFX lain : SweetFX Preset 1 | SweetFX Preset 2.

Anda juga boleh cuba preset sendiri sebab lain orang lain citarasa, ada yang suka warna terang dan oversaturated, ada yang suka warna cerah dan lebih realistik dan ada juga mahu mahukan mood gelap.

sweetfx[4]

Anda boleh on/off effects secara real-time menggunakan SweetFX dan menurut pengguna lain, SweetFX tidak akan mengganggu performance game ataupun menyebabkan main game jadi lag.

Biasanya saya akan ubah Injector settings untuk butang Toggle Effects On/Off dan juga Save Screenshot. Dan bila semua sudah ready, anda boleh launch game dan rasai perbezaan grafik yang nyata dan jelas.


Berikut merupakan contoh screenshot pada game menggunakan SweetFX, di-capture dari PC saya sendiri (gambar full resolution 1080p di Imgur).

PES 2013

sweetfx 2

Default PES 2013.

sweetfx 3

SweetFX.

sweetfx 4

Default vs SweetFX (splitscreen mode) .

Sleeping Dogs

sweetfx sleeping dogs

Sleeping Dogs : Default

sweetfx sleeping dogs 2

Sleeping Dogs : SweetFX (lebih realistik).

sweetfx sleeping dogs 3

Tanpa SweetFX.

sweetfx sleeping dogs 4

SweetFX ON.

Assassins Creed 3

sweetfx assassins creed 3

Assassins Creed 3.

sweetfx assassins creed 3a

SweetFX ON.

sweetfx assassins creed 3b

Kapal di laut.

sweetfx assassins creed 3c

Dengan SweetFX, langit lebih biru dan air lebih kelihatan realistik. Kalau ada masa, saya tambah lebih banyak screenshot dan video.

Download Sweet

2 comments:

  1. Hal ini sangat bermanfaat sekali gan, salam kenal dan salam sukses selalu ya gan...amin... ijin berbagi juga ya gan, tentang, Cara Modifikasi Motor Honda Beat Dengan Konsep Drag dan Tanpa Bore Up, koranotomotif.com, terimakasih...

    ReplyDelete
  2. Excellent Post you have shared. Very interesting to read.Great effort done here by admin, Keep it up man. I wish to visit your site again and again.
    My recent post DLS 2017 APK

    ReplyDelete

luvne.com resepkuekeringku.com desainrumahnya.com yayasanbabysitterku.com