Thursday, January 17, 2013

Gadget Facebook,Twitter dan Blogger untuk Windows [ yuk info ]

twitter facebook gadget windows 7

Windows 7 membenarkan anda memasang gadget di desktop. Gadget2 ini berupaya untuk berfungsi seperti kebanyakan aplikasi desktop lain cuma yang bezanya fungsi ia sangat terhad kerana gadget biasanya bersaiz kecil.

Terdapat juga gadget2 untuk facebook dan twitter, memudahkan anda untuk melihat update stream dan mengemaskini status tanpa perlu membuka browser. Jika anda tidak mahu install client yang besar seperti Sobees, Tweetdeck dll, anda pasti sukakan gadget ini kerana ia sangat ringan, serta rekaan yang menarik dan paling penting mudah digunakan.

twitter facebook gadget windows 7Gadget facebook dan twitter ini boleh di-set samada compact size atau large size. Anda juga boleh set opacity (transparency) untuk membolehkan gadget ini blend di dalam wallpaper desktop.

Untuk memasang twitter dan facebook gadget ini, hanya perlu tekan install pada link di bawah;

FB Explorer | Twitter Explorer

Anda juga boleh mencuba twitter gadget lain iaitu Tweetz. Tweetz mempunyai interface yang canggih setanding dengan desktop client lain.

twitter fb gadget windows 7

Download Tweetz

Ekstra: Anda juga boleh install Blogger Gadget, memudahkan anda menulis kepada blogger.com(blogspot) dengan mudah di desktop anda.

blogger buddyDownload Blogger Buddy Gadget.

Terdapat banyak lagi gadget2 untuk windows 7 yang berguna, anda boleh explore sendiri di Windows Live Gallery.

Selamat mencuba! :D


0 komentar:

Post a Comment

luvne.com resepkuekeringku.com desainrumahnya.com yayasanbabysitterku.com